sexta-feira, 2 de março de 2012

RECORTANDO A MEMÓRIA – MEMORY PAPER CLIPPING

Fevereiro não podia acabar sem nos roubar um ícone dos anos 60, Davy Jones, o crooner dos Monkees. Quando os Beatles varreram o planeta, apresentaram os Monkees como uma opção divertida à la Richard Lester, Eles ganharam uma série mais movimentada do que engraçada. Mas, por baixo de tanta armação, quem diria, havia bastante talento. A princípio eu torci o nariz, mas eles iam ganhando o meu coração em cada canção. Quando a gente é jovem, sempre há espaço para mais um... Eles conquistaram a minha simpatia gravando When Love Comes Knocking at Your Door, do grande Neil Sedaka, e o nocaute foi a música Valleri.

February couldn’t close without stealing a 60’s icon from us, Davy Jones, the crooner of the Monkees. As the Beatles were sweeping the planet, the producers introduced the Monkees as a enjoyable option à la Richard Lester, So they won a series more hysterical than funny. But, under the scheme, what you know, there was quite a talent. At first I refused to accept them, but they kept conquering my heart with every song. When you’re Young, there is always, space for one more... My attention was kept when they sang When Love Comes Knocking at Your Door, by the great Neil Sedaka, and the knock-out came with the song Valleri. Check:



Eu tive a chance de estar na presença do maior de todos, John Phillips, quando os Mamas and Papas cantaram no extinto Canecão em 1988 e eu pude encontrá-los no camarim depois do show. Apenas John restava da formação original, com sua filha McKenzie Phillips no lugar da Michelle, Scott McKenzie no lugar do Denny e Spanky McFarlane fazendo o possível para substituir a maior cantora do mundo, Cass Elliot. Eu não me contive e disse para John, You’re My Favorite Genius (e era). Ele pegou o meu LP Papas and Mamas, autografou e disse estar recebendo o espírito de Mama Cass, assinando por ela! McKenzie Phillips fez um bigode na Michelle. Cadê este LP? Alguém me levou…

I had the chance to be in the presence of the greatest of ‘em all, John Phillips, when the Mamas and Papas sang in the extinct Canecão (Rio de Janeiro) in 1988 and I could meet them down at the dressing room after the show. Only John survived the original group, now featuring his daughter McKenzie Phillips in the place of Michelle, Scott McKenzie as Denny and Spanky McFarlane doing her best to substitute the finest singer in the world, Cass Elliot. I couldn’t hold my tongue and said to John, You’re My Favorite Genius (true). So he picked my LP Papas and Mamas, autographed it and then said he was receiving the spirit of Mama Cass, writing down her name just like it was! McKenzie Phillips drew a moustache on Michelle’s photo. And where is this album? Somebody took it away from me…





Mas faltavam os Platters... Um dos meus sonhos era o de fazer aquele gesto do Only Yooou... E lá fui para o centro da cidade, onde Paul Robi tinha reunido outras vozes competentes. Meu filho Lincoln acabou fã dos Platters e não perdeu uma apresentação sequer. Ficou amigo deles! Quer dizer, a gente pode legar aos filhos os nossos gostos. Mesmo porque gostar dos Platters é a coisa mais fácil do mundo.

But then there were the Platters... One of my dreams was doing that arm gesture of Only Yooou... So I went downtown, where Paul Robi had joined other competent talents. My son Lincoln became a Platters fan and never missed one single show of the group. Actually, He became a friend of the gang! This means, we can pass our kids our tastes. Especially because loving the Platters is the easiest thing in the world.

Neste clipe preste atenção ao baixo, à esquerda. Ele formou com Paul Robi nesta excursão.

In this clip pay attention to the bass, at left. He was in the group Paul Robi gathered to fly down to Rio.


Esqueçam o fundo musical. Estes foram os Platters que eu vi. Forget about the music; these are the Platters I saw in Rio.


O trabalho do Lincoln:

seja o primeiro a comentar!